Este destinul meu… să nu cred în destin! Concert fado Ana Moura

ImageCâţi dintre voi aţi auzit şi ascultat până acum stilul lisboeta, numit şi fado? Specific Portugaliei, fado însemnând în mod obişnuit soartă, a fost transpus unui stil muzical inconfundabil, melancolic, de obicei asociat cuvântului portughez saudade, care descrie „tânjirea după ceva” sau „dorința puternică de ceva”. Ana Moura cantă despre iubire, despre trăiri şi despre ce învăţăm pe tot parcursul vieţii noastre iubind şi asociindu-ne cu oamenii din jurul nostru.

Am ales acest titlu pentru că albumul artistei, Desfado, lansat în 2012, al carui prim cântec, cu acelaşi nume,  începe cu urmatoarele versuri:

Quer o destino que eu não creia no destino

E o meu fado é nem ter fado nenhum

În traducere…

E destinul meu să nu cred în destin,

E cântecul meu “Fado” să nu am nici un cântec “Fado” de cântat.

Cu alte cuvinte, muzica Anei este plină de metafore şi ritmuri tânguitoare şi ne-a încântat şi pe noi într-o seară ploioasă de octombrie la Sala Palatului. Timp de 2 ore, o sală plină a fost purtată pe ritmuri portugheze şi a apalaudat îndelung la final, cerând bis-ul de două ori. Spectatorii s-au aşezat repede la coadă pentru a cere autografe, a se poza şi a discuta cu artista.

Voluntarii au lucrat la acces, i-au ajutat pe organizatori cu vânzarea de albume, postere şi alte obiecte tradiţionale şi s-au bucurat de concert, ba chiar au şi dansat puţin pe holuri în timpul pauzelor şi s-au simțit bine cu toţii. Am înfrânt frigul şi ploaia, aşteptatând apoi să vorbim câteva cuvinte în portugheză cu Ana.

Image

Ce mi-a plăcut mie cel mai mult? Faptul că Ana Moura mi-a reamintit cât de pasional este ritmul latin şi poporul care l-a urmat, chiar dacă a cântat melodii melancolice. Mi-a plăcut setlist-ul ales şi faptul că şi-a prezentat echipa cu care lucrează, astfel încât publicul le-a acordat şi lor atenţie, artista fiind conştientă că fără o echipă bine sincronizată în spate, nu ar fi putut realiza atmosfera plăcută din sală.

Un  concert relaxant, la care m-am bucurat tare mult că am participat, o voce inconfundabilă şi o echipă de voluntari super motivaţi care-mi sunt tare dragi, m-a făcut să dau startul concertelor bucureştene de toamna cu un plus de bucurie.

Andreea Radici

Lasă un răspuns

