Sarah Kerrigan, you did it again. Dreamhack Bucharest 2013

dreamhack 1Culoare, lumini, multă tehnologie, vânt, ploaie, soare… multă muncă, super sponsori, participanţi pasionaţi, cosplay şi multe campionate cu nenumărate rasturnări de situaţii. Asta a însemnat pe scurt Dreamhack Bucharest 2013.

Am putut urmări Liga Starcraft II, Turneul Counter Strike 5 contra 5, Turneul League of Legends şi turnee simple, 1 contra 1, unde se putea înscrie oricine. Au fost promovate în special jocurile pe echipe, ceea ce mi s-a părut foarte interesant. Fiecare echipa profesionită venea cu managerul şi se luptau pentru a obţine un loc între finalişti şi cât mai multe premii.  Am jucat şi board games, în 3 campionate: de Jenga, Star Wars şi King of Tokyo, dintre care, turnul instabil s-a jucat în ambele zile, iar participanţii au primit diverse premii, cum ar fi magneţi de frigider, jocuri de jenga, iar cei mai norocoşi au câştigat abonamente gratuite pe 6 luni sau 1 an.

Voluntarii au lucrat la acces, fiind împărţiţi pe mai multe ture şi echipe, au facut parte din echipa de producţie, au stat la zona VIP pentru a-i ajuta pe organizatori şi au încercat să se bucure de tot ce a oferit acest eveniment. Ne-a plăcut mult atmosfera şi faptul că am lucrat relaxaţi, iar party-ul de final a fost incendiar. Sunt sigură că ne vom aminti mereu de acest eveniment şi abia aşteptăm cu toţii să mai participâm.

Ce mi-a plăcut mie foarte mult? Echipa cu care am lucrat şi Finala Starcraft II League, evenimentul mult aşteptat de o mulţime de fani ai jocului, care spre surprinderea mea şi cred că a multora s-a terminat cu răsturnări de situaţii. Deşi nu am văzut toate meciurile pentru că, fiind un joc de strategie poate dura şi ore întregi, mi-a întrecut aşteptările, având ca participanţi cei mai buni jucători din lume. Pentru cei care nu ştiu sau nu au jucat niciodată Starcraft, a apărut în 98, când generatia mea era încă de-o schioapă. Personal, am avut primul joc Starcraft, în anul 2001 şi încă mai am CD-ul cu carcasa originală. Era vorba de expansiunea Starcraft Brood War şi m-a vrăjit din primele minute de joc. Am terminat toate campanile, cu toate rasele, dar prefer să joc cu Terran. Ca să vă dau mai multe detalii, acest joc presupune înfruntarea mai multor specii pentru dominatia unui ţinut din Calea Lactee, într-un viitor indepărtat. Povestea originală, prezintă echipa Terran oameni la origine, alungaţi de pe planetă, luptători neînfricaţi, modificaţi genetic, în continua luptă  împotriva rasei Zerg, care se trag din insecte, acestia încearcând expansiunea către alte lumi şi Protoss, umanoizi, cu puteri supranaturale, care caută perfecţiunea ca rasă şi încearcă să oprească şi să se apere de civilizaţia Zerg. Practic, ce trebuie fiecare jucator să facă, este să îşi administreze resursele, să creeze şi să crească noi baze, cu scopul final de a se apăra şi de a distruge complet, celelalte rase care îi atacă.

dreamhack 2

Revenind la Dreamhack Open, au jucat Starcraft II: Heart of the Storm, joc a cărui poveste o are ca protagonistă pe Sarah Kerrigan, personaj ficţional, fost agent al Terranilor. 8 echipe s-au înfruntat pe parcursul celor două zile de eveniment: Team Luiquid, Team Acer, ROOT, MouseSports, Axiom, Evil Geniuses, Na`Vi (Natus Vincere), Dignitas / CompLexity. Favoritele mele, Evil Geniuses and Team Acer s-au descurcat destul de bine. Team Acer a ajuns în finală cu mai multi jucatori, dar Team Liquid a ieşit invingătoare, cu un total de patru victorii, reprezentată în marea finală de TaeJa, un tânăr din Korea de Sud, care are doar 18 ani. L-a detronat pe INnoVation cu 3-0, considerat jucatorul numărul 1 pe plan mondial şi preferatul în acest campionat. Puteţi vedea meciul accesând link-ul următor:

http://www.youtube.com/watch?v=6wWe6CQO448

Din punctul meu de vedere, TaeJa a avut noroc. INnoVation m-a impresionat în meciurile anterioare, pentru că întotdeauna a avut un element surpriză, şi imediat după ce oponentul său juca în ofensivă şi îşi pierdea toate resursele şi toţi luptătorii, INnoVation mai avea pregătită o armată şi îi dădea lovitura de graţie. Alt jucător care a impresionat a fost MMA, care face parte tot din Team Acer. I-a dat două lovituri lui INnoVation și chiar se astepta să câştige, însă nu ştia că INnoVation a construit o a treia bază care deja producea destule unitatăţi de atac în momentul în care MMA îi ataca celelalte două baze. S-a clasat al 3-lea şi a câştigat 3000 de dolari pentru asta.

Am uitat să vă spun că toţi sunt jucători profesionişti câştigă pentru fiecare eveniment sume destul de importante, iar ducându-şi echipele în semifinale sau finale, INnoVation a câştigat aproape 5500 de dolari, iar TaeJa, the big winner,  10000. Nu e aşa că ar fi fun să devenim şi noi jucători profesioniști?

Voluntari, bravo pentru munca depusă, v-aţi descurcat bine, ca de obicei. Dreamhack, articolul ăsta e o declaraţie de dragoste pentru tine, ai fost un eveniment super tare. Mi-ar fi plăcut să văd mai multe meciuri şi abia aştept ediţiile viitoare.

 Andreea Radici

Lasă un răspuns

