Sziget. Am fost acolo.

ImageAcum o lună, mai mult sau mai puțin, căsuța de Inbox a fost vizitată de un mail prin care eram invitați să ne înscriem la un eveniment internațional: Sziget. Auzisem poveștile din anii anteriori și am zis ca este musai să mă înscriu și să aflu pe pielea mea în ce constă experiența Sziget. De aceeași părere au fost și alți șase voluntari: Florina, Andreea, Christiana, Ana, Ștefăniță și Dani.

Împreună am plecat către Insula Obuda🙂

Alexandra Burdulea – voluntar Sziget:

Sziget. Prima experiență internațională în calitate de voluntar. Și ce experiență! Prietenie, noutate, entuziasm, activitate și voluntariat – sunt doar cateva cuvinte ce descriu acest festival. Drumul de o zi, nopțile în cort, mesele de la info point sau din parcarea Auchan și concertele reprezintă doar câteva amintiri prețioase din cadrul evenimentului. Nu voi repeta ce au spus colegii mei și voi alege două momente importante din această experiență.

(1)Pentru a devenit cetățean Sziget, era musai să colecționezi minim 15 ștampile. Pe lângă faptul că trebuia să alergi prin întreg festivalul după ele, anumite standuri te obligau să iei parte la activitățile lor pentru a prima ștampila. Preferata mea? Legată la ochi, am avut ocazia, pentru 10 minute, să aflu cum se descurcă o persoană oarbă în public.  (2)Pentru mine concertul de final susținut de David Guetta a fost momentul culminat al festivalului. Fiindcă nu știam unde să mă poziționez pentru recital, după Franz Ferdinand, am dat o raită prin fața scenei, am văzut steagul României, mi-am luat inima in dinți, m-am dus către ei și am spus: ”Bună! Eu sunt Alexandra”, așa am aflat că Oradea a venit la Sziget. Ăsta a fost începutul pentru un concert în care am cântat și am dansat vreme de 2 ore. Momentul meu preferat este cu cântec: la melodia ”Just one last time”, noul amic din Oradea m-a luat pe umeri și am văzut Szigetul de sus. Uimitor!

Suveniruri? Pașapoarte pentru prieteni, o căsătorie de-o zi, vederi pentru colegi, sacoșă și lanyard personalizate cu Sziget și multe amintiri pe care, sper, să le completez cu o nouă serie în 2014.

Florina Buștiuc – voluntar Sziget:1093981_10151743338062954_1958777774_o

A fost prima oară pentru mine când am ajuns la un astfel de festival! Mai bine spus, a fost pentru prima oară când am făcut cunoștință cu acest stil de viață, de libertate! Deși 6h din zi erau ocupate cu activitatea mea de voluntar (street walker – info point), acest lucru nu m-a impiedicat să mă distrez, socializez, să vizitez, și nu numai. Am avut timp pentru o parte din concertele pe care mi le-am propus să le văd (Skunk Anansie, Zaz, Emil Kusturica, Editors, Enter Shukari), spunând o parte din ele… asta pentru că o dată ajunsă acolo, parcă uitam de ele! Altceva era mai important, vroiam să văd tot ce se întâmplă pe acea insula, și spre surpinderea mea, nu le-am văzut pe toate, îmi mai trebuia încă o săptămâna de festival. Cea mai frumoasă parte a fost când ne strângeam (echipa BdV) în fața cortului în camping și mâncam, acolo luau naștere planurile mărețe. Mi-am lăsat temerile pe o panglică, am văzut Budapesta noaptea, am întâlnit români purtând cu mândrie steagul României, m-am măritat (cu Alexandra – casnicie cu termen de expirare la finalul festivalului:)), ne-am bătut cu apă, cina în parcarea Auchan, bălăceala-n Dunăre, colecționat ștampile pe pașaport pentru cetățenia Sziget, noi prieteni, m-am încrețit la băile termale, am cumpărat „vederi”, un Sziget lanyard, și mi-am pus o dorința… aceea de a vedea un festival mai bun de atât! Sziasztok!

Christiana Mitici – voluntar Sziget:

1. Descrie in cinci cuvinte experiența Sziget.
Freedom, nebunie, diversitate, energie, distracție.

2. Numește cele mai tari 3 concerte văzute.
Nu am fost la niciun concert.

3. Care este cea mai frumoasă activitate la care ai luat parte în cadrul festivalului – out of work?
Ca activitate, Color party a fost cea mai tare experiență, dar pentru relaxare plaja și luminarium-ul au fost 2 oaze de liniște și calm, perfecte pentru căldura din mijlocul zilei sau pentru o revenire după o noapte mai lungă.

4. Ce parere ai despre conceptul festivalului „Island of Freedom”?
Cred ca este un concept formidabil, practic pășești în altă lume, te teleportezi pe o altă planetă, este o anarhie totală care pulsează cu viață, ceva ce nu o sa întâlnești în România, ceva ce trebuie trăit pentru a fi înțeles, e o experiență unică.

5. Spune sincer, ai alergat după ștampile pentru a deveni cetățean Sziget? Care a fost activitatea cea mai amuzantă pe care ai făcut-o pentru a primi o ștampila?
Da, am alergat după ștampile și am găsit 23/24. Încă din ziua -1 mi-am rupt picioarele dintr-un capăt în altul al insulei, dar la sfârșit a meritat. Eu nu am făcut nicio activitate, m-am strecurat cu dibacie, am zâmbit și am făcut rost de ștampile fără să pierd timpul.

6. Ce suvenir ai adus cu tine?
Ca suveniruri am adus multe: pașapoarte, insigna de „szitizen”, ochelarii de soare paypass de la tipele îmbracate în polițiste care au stat cu noi la intrare în soare, scoici de pe „plajă”, tricouri de voluntar desigur, badge-urile, un carnețel pe care l-am cumparăt și l-am umplut de ștampile, brațările glow in the dark, și, cel mai interesant obiect, un pahar de shot atârnat de un șnur de gât. Totuși cred ca cel mai de preț suvenir sunt amintirile.

1146194_557617454298495_1488056547_o

Lasă un răspuns

