BdV a sarbatorit 5 ani de activitate la B’Estfest 2013

bf6Am împlinit 5 ani!

5 ani de activitate petrecuți la peste 200 de evenimente alături de 3.000 de voluntari. Povestea BdV a început în anul 2008, odată cu a doua ediție B’Estfest, alături de 300 de voluntari. Poate vă întrebați cum am sărbătorit și ce a însemnat pentru voluntarii noștri această ediție B’Estfest. Pentru ca a fost un eveniment special, am întrebat mai mulți voluntari cum au simțit acest festival și cu ce amintiri au rămas.  La mulți ani, Brigada de Voluntari!

“Sunt sigură că B’Estfest 2013 a fost o experiență unică pentru fiecare din noi. Printre multe bilete și brățări, vânt și ploaie, oameni și chiar și căței, am reușit să avem parte de 3 zile pline de zâmbete, doze de Coca Cola cu BdV (mulțumim Radu și Anca), sărituri bungee (să ne trăiești, Gabi), concerte și multe amintiri. Mulțumim pentru toată munca depusă și ne vedem la următorul eveniment.” (Diana Lungu – Specialist Acces)

“De cum intrai în incinta festivalului și priveai în partea dreaptă, nu aveai cum să nu ne observi. Cine suntem? Suntem Ioana, Maria, Alex și Paula. Infopointiștii. Ghicitorii de priviri și mișcări. Cum de ne-am autodenumit așa? Pai e simplu…veneai îndreptat spre noi și nu era nevoie să ne ceri hartă/program/desfășurător,  că noi deja știam ce doreai. Îți mai ofeream și alte reviste, în plus… asta așa, ca eram simpatici. Fiind vorba despre un festival atât de mare, era greu să avem răspuns la toate întrebările, dar ne-am străduit să găsim cele mai bune alternative de răspuns, doar suntem oameni haioși și inventivi!” (Paula Niță – InfoPoint)

“Brigada de Voluntari la B’Estfest Summer Camp Tunari 2013 a însemnat pentru mine primul festival ca voluntar. Am făcut parte din echipa “Sport” cu un coordonator de excepție,  Solomon Petru. Împreună am avut grijă ca terenul de baschet să fie supravegheat, am căscat ochii la oamenii ce își dădeau sufletul în meci și am trăit experiența B’Estfest ca o adevărată echipă. Pentru mine, festivalul a însemnat muncă, distracție, prietenii, emoții, reușite, provocări, fericire și tristețe la plecare. BdV mi-a oferit oportunitatea să experimentez ceva unic, iar la sfârșit cu greu m-am despărțit de tot ce a însemnat B’Estfest. Cu nerăbdare aștept să iau parte la acest festival și anul viitor… bineînțeles, cu Brigada.” (Ruxandra Călin – Echipa Sport)

bf5

„Experiența mea de la B’Estfest-ul de anul acesta a fost pe cât de distractivă în unele momente, pe atât de obositoare și solicitantă în altele. Fiind pentru prima oară coordonator la un eveniment al Brigăzii am aflat pe propria piele ce muncă implică strângerea laolaltă a unui anumit număr de voluntari precum și motivarea pe care trebuia să le-o inspir ca să ne ducem treaba la capăt. Făcând o echipă bună alături de asistentul meu, Mircea Dorobanțu, consider că am contribuit la realizarea unei imagini bune a festivalului prin păstrarea curățeniei în zona de food-court, dar și în corturile de concerte. Alături de voluntarii harnici pe care i-am avut în echipă chiar cred că am devenit „mesagerii bunului simț” văzând cum oameni de pe la diverse mese veneau după noi ca să-și arunce gunoiul direct în saci și mulțumindu-ne atunci când le debarasam mesele. Cum să nu te bucuri atunci când munca îți este apreciată de oameni necunoscuți ?” ( Octavian Paschia – Coordonator Waste)

“Anul acesta B’Estfest s-a bucurat de un număr mare de participanți. Organizatorii au afirmat ca în cea de-a doua zi de festival au fost 28.000 de spectatori și într-adevăr fluxul de la porți din cea de-a doua zi a fost foarte mare. Începând cu ora 15.30 de când s-au deschis oficial porțile și până după ora 23.00 cozile de la intrare au fost lungi. Ca și anul trecut au existat însă persoane care au încălcat regulamentul organizatorilor și și-au scos brățările de abonament în ciuda semnului mare și roșu care prevenea spectatorii. Voluntarii noștri au fost extrem de ocupați, atenți, vigilenți și coordonatorii au reușit să depășescă problemele de care discutam anterior. Le mulțumesc celor de la porți pentru răbdare și atenție și celor care au stat și peste program pentru ca totul să fie făcut ca la carte, adică în stil BdV.” ( Tudora Enache – Specialist Acces)

”Ca şi început pot spune că băieţii mei au fost cei mai energici, glumeţi şi descurcăreţi băieţi pe care îi ştiu. În mare, echipa de asistenţi producţie, de altfel cum aflăm şi din numele acesteia, a asistat producţia prin amplasarea bannerelor, amplasarea gardurilor şi totodată am ajutat „familia BdV” prin refill-uri constante cu apă, mâncare, cât şi tricouri. Am încercat să ajutăm pe cât posibil BdV-iştii pe oriunde am călcat şi sunt sigur că şi voi aţi observat asta. Cu toate că am avut mici probleme, împreună cu Daniel am reuşit să ne facem treaba până la capăt împăcându-i pe toţi. Sperăm să ne revedem cu toţii în cel mai scurt timp. Salutări din producţie! \m/” (Iulian Bădără – Coordonator Producție)

”Ticketing 101, versiunea B’Esfest 2013: brățările verzi sunt pentru abonamente, persoanele cu bilet de o zi nu primesc brățară decât în cazul în care achiziționează un upgrade al biletului disponibil la Infopoint, copiii sub 14 ani și locuitorii din Tunari au acces gratuit și nu primesc brățară. Așa sună “training-ul” primit de fiecare voluntar la începutul unei ture de ticketing.  Adaugă  căteva cunoștințe de limba engleză/franceză/expresivitate a mâinilor, un zâmbet larg și ceva răbdare și ai șansa să fii proclamat “The  Ticketing Guru”. Mai mult, fiind în echipa de ticketing ai șansa să apreciezi cât de binedispuși sunt oamenii care vin la festival și cât de veseli sunt cei care pleacă după o seară/noapte de distracție. De menționat că potrivit cercetătorilor britanici, gradul de euforie al B’Esfest-erului în momentul părăsirii zonei de festival este invers proporțional cu abilitatea acestuia de a repera poarta de exit și aici intervine din nou echipa de ticketing. Ticketing over and out!” (Carmen Meculescu – Ticketing)

„Cortul Silent Cinema a fost un fel de întoarcere la moda filmului mut, dar cu accente de modernism. Miros de iarba și ploaie uneori, perne împrumutate, o mică “invazie” de căști, muuulte scurtmetraje pe toate gusturile, un loc perfect unde să-ți revii după concertele de cu o seara înainte sau doar să te relaxezi. Anul acesta la B’Estfest ne-am pus căștile pe cap, ne-am rupt de oraș, claxoane, blocuri și ne-am bucurat de magia filmelor de la Shortsup.” (Camelia Șirli – Silent Cinema)

bf3

”Motto-ul nostru: „Leave no team without food or water” (Abraham Lincoln). Ce am facut noi, pe lângă stingerea setei și liniștirea stomacurilor cântărețe ale voluntarilor, a fost, așa cum se așteaptă de la o echipă de producție, căratul, asamblarea/dezasamblarea diverselor lucruri din cadrul festivalului. Fără a avea incidente, ne-am descurcat cu toții foarte bine și am avut timp și să ne distram. Singurul neajuns a fost lipsa brățărilor negre, care ne permiteau accesul în zona de backstage, pentru a putea aduce apă, dar echipa de ticketing a fost dotată cu ele, așadar am avut la cine apela în caz de urgență. ( Ștefan Vlăduț – Coordonator Producție)

„O injecție atât la figurat, cât și la propriu, pentru unii. Echipa Checkpoint Camping, localizată lângă cortul Regina Maria, s-a materializat în cerberi iscusiți ai porților ce au permis accesul în zona de locuit a festivalului și viceversa. Printre durerile de măsele și uneori sindromul post-beție care guvernau cortul medical, noi am dus la bun sfârșit operația de verificare a fiecărui suflet care trecea pe lângă noi. Perseverența unor mușterii de a pătrunde acolo unde nu aveau voie nu ne-a intimidat, ochii noștri vigilenți și brațele puternice ale băieților de la BGS constituind pavăza unui punct cheie din incinta B’Estfest.” (Beatrice Manolache, Coordonator Checkpoint Camping).

”La parking, faci balet printre mașini, dai din brațe, râzi la glume și te-ncrunți la soare. Trupa preferată o prinzi fie cu prietenii, în mijlocul mulțimii, fie tot în parcare, de ajungi să le zici șoferilor „prima la stânga!” pe linia melodică ce se-aude în fundal ori ca parte a unei mișcări elaborate de dans. Dai cu cremă de protecție solară, fugi să iei pelerină când începe ploaia și dirijezi, tot dirijezi mașinile. Deschizi porți, dezvălui scurtături, înveți să intuiești cine vine la parcare gratis ori cu plată. Iar, ca bonus, anul ăsta am rămas cu amintirea unei ploi ce-a strâns BdV, spectatori români și francezi + BGS sub un cort mic-mic de tot. Iar noi, oameni conștiincioși, ne-am așezat frumos pe margini și-am primit spectatorii lângă noi, până a trecut ce era mai rău. Iar îndatorirea asta nici măcar nu era în prezentarea cu sarcinile pentru voluntari.” ( Anca Bădescu – Parcare)

”B’Estfest e genul de festival pentru care nu vii neapărat ca să vezi nişte trupe, ci ca să te bucuri de un festival care seamănă cu cele din afară. Pe lângă hipsterii, hipioţii, metaliştii, locuitorii din Tunari, oameni pe care ajungi să-i recunoşti în Bucureşti după cele trei zile de festival, adevăratele întâmplări şi poveşti le auzi de la oamenii din spatele B’Estfestului: voluntarii, taximetriştii, oamenii de la salubrizare, de la cantină. Spre exemplu, auzi de la taximetrişti cum femeile îşi uită copiii în maşină, cum oamenii dispar subit sub bancheta din spate înainte să ajungă la destinaţie. Dimineaţa, cafeaua te uneşte cu restul voluntarilor, înainte de tură, cu muncitorii musculoşi la cantină. La duş sau toaletă, în timp ce stai la coadă, nu ştii unde să mai ascuţi urechile ca să auzi poveştile şi rezumatele de seara trecută, în caz că le-ai ratat. Aşa că, indiferent cât de naşpa e tura, mereu trebuie să fii atent la ce zic oamenii şi să te bucuri de fiecare înjurătură pe care o spui tare sau în capul tău. ”( Ana Maria Costache – Camping&Parcare)

bf2„Anul acesta la B’Estfest am fost în echipa de acreditări producție, unde am avut două coordonatoare foooarte drăguțe (Serena și Pac) pe parcursul celor 3 zile. Partea fun în a fi la acreditări producție este că… ei bine, pe la tine trec toooți artiștii: Zob, Grimus, Loungerie II, Gojira & Planet H, ROA, Vama. Și apropo de Vama, să vă povestesc o întâmplare foarte amuzantă cu Tudor Chirilă.  A venit la noi pentru acreditare, împreună cu toată trupa. În momentul în care i-am oferit brățara de artist, i-am oferit și un tichet de parcare pe care trebuia să îl completam și cu un număr de telefon, în caz că se întâmplă ceva cu mașina. Domnul Chirilă însă, a crezut că vrem numărul de telefon din cu totul alte motive :)) moment în care a rostit ceva de genul „Las-o așa…” și a plecat😀 Una peste alta, B’Estfest 2013 a fost o experiență deosebită, alături de mulți voluntari dragi, unii din ei chiar sărbătoriți (cu bungee, tort și alte chestii, știți voi) și mi-a făcut placere să iau parte la eveniment alături de voi.” (Raluca Farcaș,  Acreditări)

”Bună ziua. Am și eu de cărat niște materiale pentru stand, unde îmi parchez mașina și pe unde trebuie să merg? Cred că asta a fost întrebarea zilei pentru echipa de acreditări producție. Ne-am luptat cu înlocuiri de promoteri, persoane uituce care nu aveau actele de identitate cu ei, artiști supărați că au greșit intrarea și reporteri care mai de care mai grăbiți să intre în incinta festivalului, ca să nu piardă niciun moment din concerte. Cu toate astea, am rezistat vitejește pe baricade, ne-am înarmat cu răbdare, am fost ocrotite de ploaie, dar și de căldură, slăvit fie aerul condiționat! Când aveam câte un moment liber ascultam muzică și spuneam câte o glumă despre…diverse. Lipsa apei de la dușuri, drumul obositor până în Tunari, șoferi de microbuz amuzanți și bineînțeles, supărate că nouă nu ne face nimeni poze, improvizam câte o ședință foto onsite cu camera mea. Dar momentul de răgaz nu dura mult și ne întorceam la treabă: Bună ziua, un act de identitate vă rog!” ( Andreea Radici, Acreditari)

„Și am participat și pentru a doua oara la B’Estfest. Abia am așteptat acel moment pentru că în 2012 m-a surprins foarte plăcut tot ce am întâlnit la acest festival, de la locul în sine până la muzică și public. Anul acesta, sâmbătă, am făcut parte din echipa Photo Tower. Din păcate, nu prea s-a apelat la voluntari, prin urmare de ajutorul nostru nu au avut nevoie, deși sincer, mi-ar fi facut plăcere să particip mai mult la acele sarcini. Poate la anu’…” ( Cristina Dogaru, Photo Tower)

”După 2 săptămâni de muncă offsite și trei zile  de  administrare onsite, echipa administrativă B’Estfest își trage sufletul. Ca și “raport de activitate” am început în zi de sărbătoare,  de Rusalii, prin contactarea coordonatorilor propuși. Am trimis mail-uri, am vorbit la telefon, am sortat voluntari, am făcut echipe, am schimbat echipe, am schimbat coordonatori, voluntari, am citit mail-uri, am răspuns la mail-uri, iar am schimbat voluntari, am trimis notificări, am făcut formulare, am centralizat răspunsuri, am schimbat echipe, am schimbat voluntari și tot așa  repetat de cel puțin 5 ori pe zi timp de 2 săptămâni până la ore târzii în noapte. Zilele de festival au fost intense. Prima zi a fost haotică cu sute de întrebări, cu multe probleme neprevăzute, cu multe cerințe din partea tuturor. Nu ne-am speriat, ne-am adaptat situației și am tras concluzii pentru zilele următoare. A doua zi știam deja care sunt punctele slabe, toate activitatile s-au desfășurat mai bine, am avut timp să ne și distrăm. A treia zi deja furtuna trecuse, stiam ce trebuie să facem și când trebuie să facem. Ultima seara de B’Estfest am petrecut-o alături de voluntari, ne-am bucurat de momente frumoase, ne-am distrat în mașinuțe. Chiar dacă au fost trei zile grele, ele au fost petrecute alături de oameni dragi și nici nu am simțit când au trecut.” ( Andreea Burdujanu, Echipa Administrativ)

”Echipa de parking a început brusc, fără timp de răgaz, fiind asaltați de zeci de mașini, pline cu oameni dornici de distracție. Pe măsură ce se înnopta, parcările deveneau neîncăpătoare. Echipele de parking au făcut față cu brio chiar și în momentul în care sute de taxiuri au blocat pentru o scurtă perioadă de timp accesul către festival.” ( Marius Furceanu, Specialist Parcare)

Mulțumim tuturor voluntarilor care au contribuit la realizarea acestui articol!

Echipa de Comunicare BdV.

2 responses

  1. Accesul minorilor sub 14 ani era gratuit. Voi nu mai stiti nici macar ce sarcini aveati de indeplinit? Mie mi-ar fi rusine sa ma mai laud cu ce ati facut in conditiile astea.

    1. Buna, intr-adevar, accesul minorilor sub 14 ani era gratuit, insa cu conditia de a fi insotiti de parinti. Noi primim toate detaliile direct de la sursa, de la organizatori, iar mai sus fiecare dintre voluntari / coordonatori ne-a spus doua vorbe despre expererienta personala de la eveniment, scopul nostru nu este sa ne laudam. A fost o scapare la Carmen, in articol, dar ma bucur mult ca stii regulile; de multe ori trebuie sa ducem munca de convingere cu publicul, desi toate info sunt facute publice de organizatori.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: