BdV, la concert Megadeth, în lumea nebună a sunetelor puternice și a senzațiilor tari

ImageMegadeth, un concert bun pentru unii, un vis împlinit pentru alții

În data de 22 mai, la Arenele Romane din București a concertat formația americană Megadeth. A fost a treia oară când rockerii au concertat pe plaiuri mioritice. Brigada de Voluntari a fost, bineînțeles, la fața locului pentru a ajuta la organizarea evenimentului.

Poate că nu știați, dar, Megadeth este o formație de Heavy Metal care a fost formată în anul 1983, în Las Vegas, de către Dave Mustaine. De-a lungul unei lungi cariere, formația a primit numeroase discuri de aur ori platină și a fost nominalizată în mai multe rânduri la Grammy Awards. Albumele lor de referință, lansate în anii `90,sunt Rust in Peace și Countdown to Extinction. Am aflat aceste informații printr-un search rapid prin lumea virtuală.

Odată ce voluntarii au ajuns la locul faptei, a început, ca de obicei, un mini-teambulding al echipei de voluntari. Cei care participau la primul lor eveniment i-au cunoscut pe cei vechi. Între cei cu părul lung sau mediu – la băieți mă refer, s-a creat o legătură mai strânsă căci împreună au ridicat garduri, le-au unit, le-au mângâiat și le-au și ținut de urât pe alocuri.

Cătălina Țurlan, la primul ei eveniment cu Brigada, spune: „A fost prima mea experiență ca voluntar la un concert alături de BdV și m-am simțit foarte bine. În primul rând, am avut șansa să mai cunosc o parte din ceilalți voluntari și m-am convins că Brigada este un loc în care se află mulți oameni minunați. Apoi, mi-a placut sa iau parte (chiar daca micuță) la organizarea unui eveniment destul de amplu. Am avut șansa să învăț câte ceva despre procesul de acreditare și am descoperit cât de multă muncă stă în spate.

Image

Au fost pe acolo și patru fete îndemânatice care au avut grijă în zona de Backstage ca artiștilor să le fie îndeplinite cerințele și pe cât posibil, sa creeze un ambient grozav pentru aceștia. Am avut și geniile în matematică care au calculat întreaga seară cât să dea rest sau pur și simplu prețul pentru mai multe produse, în echipa de merchandising, am avut și cerberi pe la porți din echipa de ticketing.

Fetele de la acreditări și-au scos de prea multe ori capetele în soare prin geam pentru a desluși ce spun unele dintre persoanele care aspirau la întâmplarea de a ajunge acreditate. Ele au făcut de multe ori brainstorming de-a lungul zilei pentru a descifra codul secret prin care unele dintre numele acestora fuseseră ferecate. Le-au descoperit de fiecare dată, însă persoanele erau multe, iar codurile la fel de multe și diferite. Orișicum, a existat înțelegere de ambele părți pentru că se știa că până la urmă situația problematică avea să fie rezolvată, iar aspiranții aveau să devină acreditați. Odată cu brățara corespunzătoare pe mâna stângă ori dreaptă, după preferință, acestora li se deschidea poarta către lumea nebună a suntelor puternice și a senzațiilor tari, unde aveau să muncească întru crearea unui mic rai pentru spectatori. Până la urmă acesta a fost și scopul tuturor celor implicați în organizarea acestui eveniment.

Dar toate peste toate sau unele peste altele, voluntarii au fost martori la concert, căci sărac spiritual ar fi acela căruia i s-ar oferi arta, iar el ar refuza să guste din ea.

Unii voluntari s-au integrat în anumite momente în contextul concertului și au dat din cap, au fredonat alături de mulțimea frenetică, în timp ce alții, mai lipsiți de energie la acea oră sau poate doar mai liniștiți din fire, au stat cuminți și s-au bucurat de concert.

Senzații, emoții, percepții. Firește că gusturile nu se discută, însă chiar și despre voluntarii despre  care nu se poate spune că sunt rockeri înfocați, se poate spune că sunt curioși și sunt întotdeauna deschiși la noi curente și direcții de gândire. Găsesc, că această curiozitate este una dintre cele mai importante caracteristici ale brigadierilor.

Ca să ilustrez cam ce a însemnat experiența Megdeth pentru voluntarii noștrii am să trec de la subiectivismul meu, la subiectivismul lor.

Astfel, Cosmin Ciortan spune despre concert: „nu pot să zic că-s un așa mare fan Megadeth, dar pentru o persoană care îi simpatizează, a fost o experiență placută.  Atmosfera a fost ok, organizarea a fost ok, artiștii au fost la înălțime, publicul a fost excepțional.

Cosmina Vitan ne descrie și ea procesul de metamorfozare din voluntar în voluntar-spectator: „Dupa terminarea activității am fugit repede în aglomerație ca sa îi pot vedea pe cei patru artiști, am așteptat cu nerăbdare apariția trupei și după venirea lor, totul a început. Au făcut spectacol, ne-au încântat cu melodiile lor și au plecat lăsand în urmă un număr mare de fani bucuroși.

Iar Cătălina Țurlan, un fan al formației, ne descrie cu pasiune: „În ceea ce privește concertul, pentru mine a însemnat un vis din adolescența mea timpurie împlinit în sfârșit. De fiecare dată când ma uitam la concerte pe Youtube tânjeam să stau și eu la câțiva metri de Mustaine & Co și să aud live riff-urile din Symphony of Destruction sau Sweating Bullets. Și am facut-o!

Image

Megadeth au zguduit Arenele cu un setlist plin de piese celebre, pe care publicul și-a facut de cap (în dreapta scenei unde am stat eu se încinsese un moshpit de au intervenit jandarmii la un moment dat).

Întreaga trupă a avut o super atitudine. A fost foarte frumos momentul în care Dave a luat steagul României și ne-a spus că ne iubește și că împreună formam o mare familie. S-a văzut că membrii trupei s-au simțit bine pe scenă și că le-a făcut plăcere să concerteze înca o dată pentru publicul român.

Cam așa a fost concertul în jurul căruia au gravitat eforturile Brigăzii timp de două zile – preproducție și event day. 

Mihaela Oprea.

Lasă un răspuns

