Eddie Izzard’s Force Majeure

ImageI-am găsit pe Mihai Ştefănescu coordonând în stânga şi-n dreapta Sălii Palatului, pe cei mai punctuali dintre noi şi pe Florina Bustiuc îngropată-n contracte şi teste (noroc de nasul observator al lui Gabriel, care şi-a îndeplinit cu excesiva-i seriozitate rolul de secretară ad-hoc, de am terminat cu hârţogăraia şi depănatul amintirilor cât ai zice „buruiană”). Unii veniţi de la birou, alţii trimişi de fratele mai mare, iar alţii antrenaţi de evenimentele anterioare, tăţi ne-am adunat sub aripa tipelor de la organizare însărcinate să-i instructeze chiar şi pe cei care au venit doar pentru Izzard…şi pentru a-mi mânca mie porţia de 7days.

Treaba fuse relativ simplă: pe poziţii la intrări, cu burţile pline de apă şi clasicul sac de gunoi să-l umplem de cotoare. Mai un Garcea&friends, mai un actor grăbit s-ajungă pe Acasă TV, mai un Piticgratis, mai un nevorbitor de limbă română…într-o oră sala se umpluse numa’ de lume witty şi treaba noastră pân’ la pauză era pe stand-by, eu zbârnâind să mă strecor la show cât mai repede.

Mi le-am luat pe Durlan şi pe Barbu să ne-nvoim de la domn’ profesor până-i nevoie de noi şi după câteva trepte urcate şi cortine date la o parte, ne-am proptit una-n cealaltă pe jos, cu ochii de mioapă benoclaţi şi auzul concentrat pe britanica haotică a lu’ Eddie, să pricep şi io ceva şi să nu râd la comandă.

Cu tocurile niţel mai de om trecut de cinzeci de ani, prestanţa mai sobră ca-n Glorious, manichiura neretuşată din Dress to kill, Izzard studia terenul demult cotropit de romani şi pentru prima oară de umorul său. Procesul de „izzardizare” nu a durat mult şi oamenii au început să râdă pe capete, ca-ntr-o sufragerie cu amici şi iarbă verde. Eram deja ai lui.

Pauza de ţigară ne-a catapultat creierii de la Dumnezeu, preistorici şi maimuţe la bucăţile de oameni din Lord of the Rings, la Richard the Lionheart şi la Darth Vader. Curând am renunţat a mai urmări firul ilogic al poveştii şi am continuat să-mi ţin burta cu ambele mâini pe toată durata improvizaţiei lui Izzard, expresiv ca de obicei, până la biss, unde toate personajele sale au ajuns să ia masa la cantină.

L-am lăsat apoi să plece la alţii, după cum ne-a lăsat şi el pe noi să ieşim din sală cu mintea antrenată şi mişto-ul pe buze, în turmă până la metrou, voluntarii cu bătaia pe umăr şi check-out-ul făcut, că altfel nu se pune problema.

Image

BdV-ul a mai adăugat niţică istorie la portofoliu, iar eu am reuşit să-l văd pe Eddie Izzard. Ne declarăm satisfăcuţi!

…and I’m gonna make an assumption here, that you guys and me guys, we are all pretty similar, positive minded, we have sort of amount of education, we’re self-taught, we’re autodidactic…meaning we can breathe under water…and we know our rights, so if we were pushed, we would kind work our way…you know, hang on, we can’t do that…and so if we were all in a tribe and we were all virgins and they were killing virgins, we would do something about it…we would fuck each other. The program would be called Fuck a friend and save a life”!” Eddie Izzard

S-a confesat: Lavinia Vorotic

Lasă un răspuns

