Săptămâna colorată, reciclată și.. electronică. Festivalul Rokolectiv.

2013-04-16 20.09.55Săptămâna trecuta BdV a ajuns la MNAC cu ocazia festivalului Rokolectiv. Trebuie să recunosc că nu am mai auzit de acest festival, chiar dacă a fost al 8-lea an de când se tot ține. Am primit mail cu privire la eveniment și am zis să aflu mai multe despre el. Inițial am remarcat covoarele de cd-uri și o descriere surprinzătoare pentru ceea ce urma să fie activitatea noastră timp de 7 zile: “Waste Landscape” reprezintă un peisaj artificial organic, îmbrăcat într-o armură compusă din 60 000 de CD-uri uzate cusute manual”. Mi-am zis că o să fie ca de obicei o experiență unică cu multe cd-uri din care voi învăța destul de multe.

rokolectiv.colaj

Nu am ajuns din prima, nici a doua, nici a treia, dar din a patra zi, când lucrurile prindeau contur și covoarele erau reparate de zori de membri noștri noi recrutați. Au făcut o muncă foarte bună, astfel încât sâmbătă seara Elise și Clemence au zis că putem începe să umflăm pernele de aer pe care erau așezate cd-urile și să facem ceea ce avea să presupună mai mult efort decât ne așteptam pentru niște simple cd-uri legate între ele.  A fost nevoie de o mână de oameni (undeva la 20) pentru a ridica ultimul balon cum îmi place mie să le spun și cred că imaginea alăturată vorbește de la sine.

Într-un final nu am ajuns să facem ”armura” inițială de 60.000 de cd-uri, dar 3/4  tot cred că am adunat pe acolo, iar faptul că am reușit să facem parte din echipa ce a dus acest proiect la bun sfârșit a fost o mulțumire suficientă pentru noi, plus că cele 2 co-organizatoare au fost foarte mulțumite de noi că am reușit să refacem modelele inițiale, distruse pe drum. Și toate acestea au fost pentru vernisajul de miercuri, când festivalul nu s-a terminat, ci era abia la început.

Joi, vineri și sâmbătă a fost acea parte pe care cei mai mulți au așteptat-o: un amestec de concerte, instalaţii, proiectii de filme, o serie de umbre, un mash-up de percuţii garage, fantome şi adevăruri nespuse. Personal am fost atât de uimit de petrecere încât am ales să stau cu colegii BdV-iști din tură și să medităm asupra a ceea ce a fost și se întâmpla acolo.

DSCN0091 (1)

Pot spune că festivalul Rokolectiv a fost o surpriză pentru mine, o noutate și o experiență de neuitat, iar la anul știu ce mă va aștepta.

Cu prietenie,

Gabriel Buruiană

Lasă un răspuns

