Programul ”Să știi mai multe, să fii mai bun!” – Școala Altfel 2013, BdV, Snagov!

OLYMPUS DIGITAL CAMERABrigada de Voluntari a participat pe 4 și 5 aprilie la o serie de activități “altfel” decat cele obișnuite.

Programul ”Să știi mai multe, să fii mai bun!” s-a desfășurat  în perioada 1-5 aprilie 2013 şi a constat în derularea unor activităţi cu caracter non-formal pentru elevi.  Anul acesta BdV a participat la acest program prin intermediul Fundației Snagov, în satul Snagov.

Pentru mine a fost o experiență foarte frumoasă și mă bucur că am avut ocazia să lucrez cu persoane pasionate de ceea ce fac.  Alături de o echipă de 6 BdV-iști îndrăgostiți de natură, așa cum sunt și eu, am reușit să  găsim răspunsuri la anumite curiozități, să ne învingem temerile  față de unele vietăți (mai ales eu!), să conștientizăm importanța fiecărei  vietăți  în natură.

Pe parcursul a două zile am interacționat cu copii de grădiniță, elevi de  gimnaziu și liceu, am participat la ateliere de creație, am învățat multe lucruri despre raci, melci, pești, scoici, semințe de plante acvatice, am văzut diferența dintre o apă murdară și o apă vie, am observat anumite comportamente ale  peștilor, am analizat diferite ecosisteme, am făcut un mini traseu în pădure… am devenit mai buni cu natura.

OLYMPUS DIGITAL CAMERAStiați că Racul are picioarele regenerabile si ochii retractabili? Că bibanul soare este un pește invaziv care se hrănește cu icrele celorlate specii  si când se satură distruge icrele cu gura pentru a deveni el specie dominantă? Că țiparul poate respira și prin plămâni și se poate târî aproximativ 3 kilometri? Că melcii se hrănesc filtrând apa și că scoica mare de lac are un picior înăuntru, cu care se deplasează?  Toate acestea și multe altele, noi le-am aflat  și expus mai departe copiiilor în 2 zile de Școala Altfel.  Așa ceva nu prea se învață pe la concerte, nu?😀

Am descoperit că Snagovul are multe de oferit, este o zonă foarte frumoasă, plină de  istorie și legende. O parte din lacul în formă de dragon este o rezervație naturală  cu multe specii protejate. Domnul Constantin Turmacu, președintele Fundației Snagov, a avut bunăvoința să ne împărtașească  din vastele sale cunoștințe,  intensificând frumusețea acestui loc.

Le mulțumesc cu acestă ocazie Ralucăi Mihăescu, Cristinei Dogaru, Florentinei Nedelcu, lui Carmen Meculescu, Daniel Bratosin și Marian Năstase pentru ajutor și participare în ciuda vremii nefavorabile și orelor matinale, și nu în ultimul rând Fundației Snagov pentru o colaborare frumoasă.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Eu una, mai vreau la Snagov!!!

Cu drag,

Andreea Burdujanu.

Lasă un răspuns

