Brigada la patru ace

Săptămâna trecută am fost cu toții la patru ace. Cu mic cu mare, ne-am îmbrăcat în hainele de „gală” și joi și vineri am fost la Romanian Business Leaders Summit, unde am avut ocazia să îi întâlnim pe unii dintre cei mai importanți antreprenori ai momentului.

Image

Am început lucrul devreme – de pe la 7:30 a.m. – și am încercat să urmărim programul complicat al adevăraților oameni de afaceri. Visând încă la pat și la somnul neterminat ne-am apucat de lucru. Aveam o tură destul de lungă, doar până spre 7:30 p.m. Pe rând ne-am ocupat posturile, fie pe la recepție, fie prin săli, fie pe la cărți, pe la intrări. Oriunde era un loc în care summit-ul avea „puncte de lucru”, acolo era și câte un voluntar BdV. Pentru cineva ce ajunge pentru prima oară în hotelul Howard Johnson de la Romană (cum era cazul meu), să devii un mic ghid și organizator pentru scurt timp este destul de complicat. Mai ales când aveam de a face cu aproape 150 de oameni importanți. Dar cum noi eram obișnuiți cu evenimentele, a fost simplu să ne adaptăm din mers.

Startul s-a dat la 8:30, când au venit primii invitați. Cu grijă, să nu se piardă cineva prin hotel și să piardă întâlnirile, ne-am reîmpărțit puțin să le oferim invitaților o primire de „gală”. Cât despre program, era destul de plin (cel puțin din perspectiva unei persoane „din afara sistemului”). Prima întâlnire, pentru toată lumea, a cuprins puneri în temă și discursuri motivaționale din partea ambasadorilor (am auzit că îi mai și încurajau pe voluntari dacă îi vedeau puțin emoționați), urmată de sesiunile de lucru, alte sesiuni de lucru și de întâlnirea de lucru pentru stabilirea proiectelor și concluziilor pentru a doua zi. După câte am văzut în program, următoarea zi era la fel de complicată. Sesiuni de lucru, stabilirea proiectelor, stabilirea programului de implementare și altele.

Dar nu programul este cel ce a impresionat cu adevărat, ci faptul că toți încercau să realizeze planuri implementabile și să răspundă la întrebări de actualitate. Temele de studiu? Educația, buna guvernare și antreprenoriatul. Chiar dacă par diferite, problemele întâlnite în aceste domenii au o bază comună. Există dificultăți în educație, tinerii nu primesc informații practice (de fapt mai nimeni nu are informații realiste), guvernarea îngreunează punerea în practică a ideilor, iar antreprenorii doresc să se implice în rezolvarea problemelor. Și partea bună  a acestui eveniment este că se pune în practică ceea ce se stabilește la sesiunile de lucru (de exemplu, propunerile de anul trecut s-au concretizat într-un ghid practic special pentru antreprenori).

Altceva ce m-a impresionat? Atmosfera de lucru. Puțin tensionată, pentru că cei de acolo erau adunați să „pună lumea la cale”, dar și relaxată. Într-un fel, parcă vedeam generația de acum  peste câțiva ani.

Și nu în ultimul rând, aprecierile venite din partea organizatorilor. De cele mai multe ori, noi, cei din BdV, ne apreciem (tot între noi) eforturile făcute pentru ca un eveniment să decurgă ca la carte. Să primești asta de la persoanele din exterior îți oferă o adevărată satisfacție, mai ales când le ai la sfârșitul unei zile lungi și grele.

Concluzia din punctul de vedere al Brigăzii? Că merită să vezi astfel de oameni la lucru. Era o expresie: „Trust in humanity restored”, care se aplică după ce vezi că generația anterioară vrea să ne ofere un viitor mai bun.

Ioana Petrescu

Lasă un răspuns

