Experienta unui maraton este o cursa cu tine insuti

Si am participat si la un maraton. Si tare mult mi-a placut🙂

Serios, ar trebui sa incerce toata lumea experienta unui maraton, ai multe de invatat de acolo. Nu e vorba doar de alergat, maratonul e ca o poveste frumoasa, iar ca sa ajungi sa afli acea poveste frumoasa, trebuie sa muncesti putin, oricum e o metoda perfecta de a imbina utilul cu placutul, deci merita.

Merita fiecare tendon inflamat din corpul meu care ma face sa merg ca un beat si sodomizat in acelasi timp prin casa, fiecare muschi plin cu acid lactic din picioarele mele, sa traiesc pret de cateva ore printre niste oameni minunati, cu povesti incredibile. Gata, am spus-o. Maratonistii sunt niste oameni minuntati cu povesti incredibile (mai putin roski, care a zis ca n-o sa mai alerge niciodata nici daca viata lui depinde de asta:)) ).

Cred ca mi-ar lua mult sa scriu despre toate povestile pe care le-am aflat acolo, ca sa nu mai zic de emotiile si sentimentele traite si de lectiile invatate. Incepand cu oamenii aia in scaun cu rotile care zici ca sunt facuti din concentrat de vointa si determinare, continuand cu oamenii (nu batranii) de 60-70-80 de ani care au alergat cot la cot cu restul, cu nigerianul care isi reprezenta cu atata daruire tara intr-un costum traditional de minim 20 de kg si vreo 20 de grade in plus pe sub hainele imense din care abia iesea un cap negru si terminand cu oamenii care alergau pentru diferite cauze cum ar fi Hospice – casa sperantei. Nu are cum sa nu te atinga, sa nu te invete o asemenea experienta. Toata lumea isi dorea sa alerge, de la copii de 7-8 ani (unul din ei, o fetita mai exact, am depasit-o abia dupa 5 km, dar s-a tinut dupa mine), pana la oameni in diferite costume care mai de care mai grele si mai incomode, pana la familii intregi si batrani. Pana si un caine s-a tinut dupa noi, parca intelegand ce se intampla, depasindu-ne pe multi dintre noi, spre amuzamentul nostru.

Pe plan personal, alergatul asta in sine a fost un succes zic eu, din multe puncte de vedere. In primul rand mi-am pus in aplicare latura mea sportiva competitiva imbinata cu munca in echipa (traiasca baschetul pentru asta) care zic eu a dat roade. Spun asta pentru ca eu am participat la un maraton de echipa, stafeta mai exact, impreuna cu 3 BdV-isti de marca, ne-am incurajat unul pe celalalt, am trait emotii unul pentru celalalt, ne-am asteptat la finish, am transpirat impreuna, ne-am rupt genunchii impreuna, chiar a fost foarte tare. Eu am fost primul care a alergat, sincer nici nu stiam la ce sa ma astept, nu am alergat niciodata 10 km si mi-am dozat energia ca un chitros de teama sa nu raman pe traseu. Cei din jurul meu chiar ma intimidau, aratau toti ca niste sportivi profesionisti si spre mandria mea, eu zic ca m-am descurcat binisor, nefiind depasit decat de 1 singura persoana (si un caine) pe tot traseul, in schimb am depasi eu destui cat sa termin pe locul 76 din 236.

Mi-a placut mult faptul ca am avut multi voluntari BdV-isti pe traseu, si fiecare din ei ma incurajau si strigau cand ma vedeau si le multumesc pentru asta, pentru ca este o senzatie foarte faina. Pe parcurs ai timp sa te gandesti la multe lucruri, este o cursa a ta cu tine de fapt.
As mai scrie o gramada despre maratonul asta, dar cand ma uit cat am scris imi dau seama ca deja devine plictisitor.

Ca incheiere, pot sa spun ca maratonul asta a fost una dintre cele mai tari experiente pentru mine, de aceea recomand oricui; conteaza sa aveti incredere in voi, chiar daca sunteti voluntar sau participant, recompensa este pe masura. Pace afara!

Catalin Lungu

Lasă un răspuns

